Technische Productanalyse 2

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

4

Productontwerpen is een technische discipline. Met name de haalbaarheid van producten in technische en commerciƫle zin moet mede worden bepaald aan de hand van berekeningen. Ook de vaardigheid van het getalsmatig denken is belangrijk voor het kunnen afwegen van productoplossingen en voor het kunnen kiezen van projectrichtingen. Aan het einde van deze module kan de student wiskunde toepassen in bv krachten berekeningen in ingeklemde balken, rekenen aan pulserende stromen en speciale oppervlakken berekenen.

Competenties

• LED competentie

Leerdoelen

Na het afronden van deze module is de student in staat om oplossingsmethoden toe te passen met differentialen en integralen. Hij kan oppervlaktes en inhouden van omwentelingslichamen uitrekenen die met eenvoudige functies zijn te beschrijven en met elementaire integratietechnieken zijn te berekenen.
Differentialen en rekenregels, primitieve functies, onbepaalde en bepaalde integralen, oppervlakteberekening, primitieve functies, substitutieregel, inhoud en oppervlakte van een omwentelingslichaam, lengte van een kromme lijn.

Werkvorm