2.3 Creatieve marketingconcepten: Research & Development

  • Code

    T.53133

  • Aantal ECTS credits

    5

Je gaat in groepen werken aan de uitwerking van een grote campagne voor een externe opdrachtgever, inclusief alle middelen. Maar voordat je daaraan kunt beginnen, moet je je verdiepen in de opdrachtgever en het vraagstuk. Alleen op die manier kun je uiteindelijk tot een effectieve campagne komen. In de module Research & Development leer je hoe je gestructureerd tot een oplossing van een marketingcommunicatievraagstuk kunt komen. Waar moet je je allemaal in verdiepen en hoe kun je dat het beste aanpakken? Zo leer je om een goed onderbouwd concept te creĆ«ren waar je de opdrachtgever mee omver kan blazen. 
Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

Research
1.    Je beantwoordt de onderzoeksvragen op basis van desk- en fieldresearch
2.    Je verantwoordt het onderzoek dat ten grondslag ligt aan het marcomplan 
3.    Je baseert keuzes in het marcomplan logisch op conclusies en aanbevelingen van de onderzoeksresultaten.

Development
1.    Je ontwikkelt een creatief concept dat aansluit op de marcomstrategie.
2.    Je formuleert een passende marcomstrategie vanuit een briefing door de klant.
3.    Je stelt een middelenmix voor die past bij de door opdrachtgever gestelde (financiĆ«le) randvoorwaarden.
4.    De student schetst in de pitch een duidelijk beeld van het concept en weet het publiek te overtuigen.