2.4 Creatieve marketingconcepten: Research & Development

  • Code

    L.25990

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    4

In R&D test je vier van je campagnemiddelen op de doelgroep. Je gaat feedback verzamelen om te zorgen dat je een verbeterde versie van het werk kan opleveren in week 8. Dit heet ook wel de pretest fase. Vragen of de doelgroep zich wel door de boodschap aangesproken voelt, en welke associaties een boodschap oproept, zijn hierin evident. Jullie willen uiteindelijk met enige zeggingskracht kunnen bepalen of jullie campagne aanzet tot het ondernemen van actie. Een pretest helpt bij het inschatten van effecten van communicatieconcepten voordat ze definitief gepresenteerd worden.

Competenties

  • CB - Kerntaak 4: onderzoek
  • CB - Kerntaak 6: professionele ontwikkeling

Leerdoelen

Je kunt research inzetten om onderbouwde development keuzes te maken 

Je kunt via een weldoordacht developmenttraject een vraagstuk vertalen tot een (concept)mediaoplossing                                 

Werkvorm