• Code

    T.51936

  • Aantal ECTS credits

    5

Met educatie kan je bruggen bouwen en een verbinding leggen, en dat is waar het in deze verdieping om draait.
In een samenleving, zoals de Nederlandse, die bestaat uit verschillende culturen, en waarbinnen nog meer culturen elkaar in verschillende contexten ontmoeten, wordt op uiteenlopende manieren betekenis gegeven aan allerlei verschillende soorten culturele uitingen. Hetgeen geuit wordt, kan niet altijd op begrip rekenen van degene die het aanschouwt. Dat kan heel letterlijk zijn: het kan niet begrepen worden omdat de aanschouwer er niet bekend mee is. Het kan ook zijn dat de culturele uiting op onbegrip van de aanschouwer stuit, omdat het indruist tegen de normen en waarden waarmee de aanschouwer is opgegroeid. In beide gevallen is er sprake van een culturele kloof.
In de verdieping van de specialisatie Educatieve mediaconcepten ga je een kloof in een interculturele, maatschappelijke context duiden en er een educatieve oplossing voor ontwerpen.
Deze oplossing vormt de basis van je advies aan de belanghebbenden.
Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

• (LD1) De student maakt probleem/deficiëntie inzichtelijk aan de hand van gesprekken met de belanghebbenden. (2x)
• (LD1) De student definieert een haalbaar doel uit complexe context.
• (LD2) De student ontwerpt een leermiddel ten behoeve van een interculturele probleemstelling/deficiëntie. (2x)
Creative Business Media, Informatie en Communicatie
• (LD3) De student maakt inhoud en vorm van het leermiddel aannemelijk voor instelling/sector.
• (LD3) De student visualiseert het advies voor instelling/sector