• Code

T.54817

• Aantal ECTS credits

5

De hbo-professional onderzoekt sociologische vraagstukken en maakt de relevantie van een vraagstuk voor de organisatie duidelijk.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je past in de agendasettende notitie theoretische concepten en begrippen uit de sociologische basisliteratuur en aanvullende literatuur toe bij het beschrijven van een sociaal vraagstuk zodat duidelijk wordt wat de sociologische betekenis van de concepten en begrippen is.
  2. Je integreert in de agendasettende notitie de theoretische concepten en begrippen uit de sociologische basisliteratuur en aanvullende literatuur bij het beschrijven van een sociaal vraagstuk zodat duidelijk blijkt dat het vraagstuk vanuit een sociologisch perspectief is benaderd.
  3. Je verwoordt je beschrijving van een sociaal vraagstuk in een agendasettende notitie voor de eigen werk- of praktijkomgeving zodat duidelijk wordt wat de relatie is tussen het vraagstuk en jouw organisatie, wat de relevantie is van het vraagstuk en hoe de organisatie dit op zou moeten pakken.
  4. Je verwoordt een sociaal vraagstuk in een pitch voor collega’s in je werk- of praktijkomgeving zodat duidelijk wordt wat de relevantie en het belang van het vraagstuk is voor de collega’s in jouw organisatie.