• Code

T.54201

• Aantal ECTS credits

5

De hbo-professional adviseert cliënten over juridische regelingen en vraagstukken omtrent familieverbanden, zoals verschillende vormen van de burgerlijke staat, erkennen van kinderen, alimentatie, beschermrecht kind en erfrecht.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je beargumenteert welke mogelijkheden cliënten hebben met betrekking tot een aan hen nagelaten erfenis.
  2. Je adviseert over de wijze waarop cliënten met de aan hen nagelaten erfenis om dienen te gaan.
  3. Je stelt een gezamenlijk echtscheidingsverzoek met een convenant en bijbehorende stukken op.
  4. Je identificeert de mogelijkheden van de verschillende kinder- en meerderjarigenbeschermingsmaatregelen voor de cliënt en onderbouwt welke in onderhavige casus van toepassing zijn.