• Code

T.54092

• Aantal ECTS credits

3

De Sociaal Juridisch professional voert voor een organisatie een complexe onderzoeksopdracht op ba-chelorniveau uit wat resulteert in een adviesrapport al dan niet voorzien van een beroepsproduct of be-roepsproducten. De SJD-professional op HBO-bachelorniveau zet zelfstandig een praktijkgericht en relevant sociaal-juridisch onderzoek op, voert dit uit in zijn of haar praktijkomgeving en rapporteert en adviseert hierover op het niveau van een beginnend HBO-SJD’er aan de opdrachtgever en eventuele andere belanghebbenden door middel van een adviesrapport.
Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1.    Je analyseert een relevant en complex sociaal juridisch vraagstuk voor een instelling of organisatie uit het beroepenveld.
2.    Je signaleert op basis van onderzoek ontwikkelingen en brengt de gesignaleerde ontwikkelingen onder de aandacht van betrokkenen met het doel te komen tot een passende oplossing.
3.    Je stelt op basis van de zelfstandig uitgevoerde analyse de conclusies op voor het verbeteren van het sociaal juridisch vraagstuk.
4.    Je vertaalt de opgestelde conclusies naar implementeerbare maatregelen voor de instelling of organisatie en betrekt de verschillende actoren hierbij.
5.    Je reflecteert op je eigen professionele ontwikkeling om te sturen op vernieuwingen in relatie tot de context van collega-professionals, een team, afdeling, organisatie, branche of maatschappij.
6.    Je toont je een gelijkwaardige gesprekspartner met collega-professionals over het onderzoek, de resultaten, de aanbevelingen vanuit de bredere integratieve reflectie.