• Code

T.48979

• Aantal ECTS credits

5

De hbo-professional analyseert situaties over discriminatie, stereotypen en vooroordelen, adviseert hoe die situaties tegengegaan kunnen worden en geeft oplossingen voor maatschappelijk problemen rondom conformisme en groepsprocessen.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je past kennis uit de sociale psychologie toe door situaties in je dagelijks leven in beeld te brengen en te onderbouwen hoe in die situatie menselijk gedrag tot stand komt in interactie met de sociale omgeving.
2. Je analyseert een situatie aan de hand van relevante wetenschappelijke sociaal psychologische literatuur over discriminatie, stereotypen en vooroordelen.
3. Je adviseert op basis van relevante wetenschappelijke sociaal psychologische literatuur hoe discriminatie, stereotypen en vooroordelen tegengegaan kunnen worden in een situatie.
4. Je bedenkt een oplossing voor een maatschappelijk probleem waarbij conformisme en groepsprocessen een rol spelen en je onderbouwt deze vanuit relevante wetenschappelijke sociaal psychologische literatuur.
5. Je adviseert en beargumenteert aan de hand van relevante theorie op welke determinanten een preventieve interventie zich zou moeten richten om probleemgedrag te verminderen en gewenst gedrag te stimuleren.