• Code

    T.53551

  • Aantal ECTS credits

    5

De hbo-professional heeft inzicht in het koop- en oriƫntatiegedrag van de klanten en kijkt kritisch naar het eigen business- en verdienmodel. Ontwikkelt online marketingactiviteiten en maakt strategische keuzes waarmee een goed onderbouwd, strategische online marketingplan opgesteld wordt voor de eigen organisatie of voor een webwinkel.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

  1. Je formuleert een goed onderbouwde online marketingstrategie om zo je organisatie verder te brengen. Je strategie bestaat uit een palet aan bestaande marketingtechnieken en nieuwe online marketingmiddelen.
  2. Je ontwikkelt een online marketingstrategie aan de hand van een strategisch online marketingplan (stomp) met als doel een ondernemer in staat te stellen om specifieke wensen en behoeften te onderzoeken, analyseren en interpreteren. Het marketingplan koppelt onder andere de verwachtingen van de bezoekers aan de doelstelling van de organisatie.
  3. Je selecteert online marketingmiddelen en past deze toe om een succesvolle campagne op te stellen voor de eigen organisatie of webwinkel.
  4. Je ontwikkelt een nieuwe manier van denken over het realiseren van marketingdoelstellingen, waarbij je rekening houdt met de invloed van het internet op het zoek- en koopgedrag van de consument.
  5. Je evalueert hoe online marketing succesvol ingezet kan worden en welke factoren bijdragen aan het succes.
  6. Je adviseert aan de hand van de door jou ontwikkelde online marketingstrategie voor de webwinkel hoe online marketing invloed kan hebben op jouw eigen organisatie en welke online marketingmiddelen het beste kunnen worden ingezet.