• Code

    T.54079

  • Aantal ECTS credits

    5

De hbo-professional signaleert en analyseert de marketingomgeving voor een organisatie en presenteert dit in een rapport. 

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je voert een probleemanalyse uit met daarvoor geschikte modellen om vast te stellen welke van de vier analyses (A, B, C of D) centraal komt te staan in je onderzoek. 

2. Je brengt methodisch verantwoord structuur aan in je marktanalyse met behulp van onder andere het DESTEP-model en de ABCD-analyse.  

3. Je identificeert de belangrijkste stakeholders van de organisatie en beschrijft de impact van hen op de organisatie  

4. Je inventariseert voor de organisatie de meest relevante ontwikkelingen in de externe omgeving en vertaalt deze naar kansen en bedreigingen. Je gebruikt onderzoek en doet verslag van je onderzoek (marktanalyse). 

5. Je communiceert doelen en resultaten met je opdrachtgever en je reflecteert op je eigen prestaties met betrekking tot analyseren van de markt.