• Code

T.51631

• Aantal ECTS credits

5

De SW-professional instrueert collega’s hoe ze schuldsituaties van cliënten kunnen herkennen en analyseren en hoe ze een schuldhulpverleningsstappenplan kunnen gebruiken. De SW-professional informeert collega’s over vroegtijdig signaleren van problematische schulden en preventie van schuldenproblematiek.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je analyseert de problematiek rondom schulden bij een cliënt vanuit meso-niveau perspectief.
  2. Je instrueert collega’s over de wijze waarop een ontstane schuldsituatie kan worden omgezet in een concrete schuldhulpregeling.
  3. Je onderbouwt hoe problematische schulden bij een cliënt(enpopulatie) vroegtijdig gesignaleerd kunnen worden en informeert collega’s over de best passende methode in de praktijk.
  4. Je inventariseert mogelijke maatregelen waarmee preventie van het ontstaan van schulden vormgegeven kan worden, gebruik makend van evidence based practice, en neemt deze inventarisatie op in de instructie aan collega’s.