• Code

T.53657

• Aantal ECTS credits

5

Het samenstellen van een enkelvoudig jaarrapport voor een Nederlandse B.V. aan de hand van aangeleverde data (geboekte administratie) op basis van de Nederlandse wet- en regelgeving.
Toetsvorm Schriftelijk/Written/Klausur (S)

Toetscriteria

1. De student kan het belang uitleggen van het afleggen van verantwoording en kan uitleggen wat de rol van de jaarrekening daarbij is en welke wettelijke verplichtingen bedrijven hebben dienaangaande.
  2. De student kan de tot standkoming van de cijfers in het jaarrapport toelichten, dwz de initiele cijferbeoordeling en de op basis daarvan ingevoerde journaalposten en het werken met een kolommenbalans als basis voor balans en RR.
  3. De student kan toelichten welke principes op welke punt in het jaarrapport zijn toegepast.
  4. De student kan toelichten in welk onderdeel van het jaarrapport bepaalde informatie opgenomen moet worden.
  5. De student kan een eenvoudig kasstroomoverzicht opstellen en toelichten (volgens de directe en indirecte methode en onderverdeeld naar de drie soorten kasstromen).
  6. De student kan een ratio-analyse uitvoeren en toelichten.