• Code

T.54806

• Aantal ECTS credits

5

Tijdens een aantal lesweken wordt er gewerkt aan de opzet van een loonbelasting advies. Input hiervoor vormen een salarisadministratie en de financiële administratie. Met behulp van data-analyse worden gegevens verzameld die nodig zijn voor dit advies. Tijdens de toets (mondeling) laat je zien hoe je tot het advies bent gekomen. Je laat ook zien het advies aan te kunnen passen aan gewijzigde omstandigheden.
Toetsvorm Mondeling/Oral/Mündlich (M)

Toetscriteria

• De student selecteert met behulp van data-analyse de voor een WKR advies relevante informatie uit de salarisadministratie en financiële administratie.
  • De student stelt een adviesrapport op inzake loonbelasting aspecten, laat zien het advies aan te kunnen passen bij gewijzigde omstandigheden en dit mondeling toe te kunnen lichten.
  • De student beantwoordt de hulpvraag door eventuele alternatieven tegen elkaar af te wegen en het optimale scenario in fiscale zin uit te werken.
  • De student kan fiscale wet- en regelgeving omzetten in een voor de klant begrijpelijke en leesbare tekst.
  • Een voldoende beoordeling van het rapport is voorwaardelijk voor deelname aan het mondeling. Rapport dient in week 2.12 te worden ingeleverd. Herkansing rapport: week 2.15.