• Code

Zie Blackboard
Toetsvorm Digitaal/Digital (D)

Toetscriteria

1. De student kan op basis van bestaande documenten (bijvoorbeeld een factuur of een order) een gegevensstructuur ontwerpen (normaliseren en integreren).
  2. De student kan uitleggen wat het verschil is tussen gegevens en informatie.
  3. De student kan uitleggen welke rol informatiestromen spelen in de besturing van een bedrijf.
  4. De student kan op basis van een gegevensstructuur tabellen in Access bouwen met gebruik van:• validatie• attribuuttype• combo-boxen voor waarde-lijsten en queries
  5. De student kan bepalen welke velden als primaire- en vreemde sleutelvelden fungeren.
  6. De student kan een relatieschema (ERD) maken voor de tabellen in de database waarbij referentiële integriteit en watervaleffecten juist worden ingesteld.
  7. De student kan selectie queries maken (op basis van 1of meerdere (gerelateerde) tabellen).
  8. De student kan selectie queries construeren waarin gebruik wordt gemaakt van totalen en rekenformules.
  9. De student kan update-, maak-, verwijder- en toevoegqueries maken.
  10. De student kan enkelvoudige en hoofd-sub formulieren voor invoer en onderhoud van gegevens maken.
  11. De student kan zoekfunctionaliteit aan een formulier toevoegen.
  12. De student kan een rapport construeren dat in de oorspronkelijke informatiebehoefte voorziet.
  13. De student kan tabellen uit Access im- en exporteren van en naar Excel.