• Code

Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

Projectopdrachten:

1. De student kan planmatig een probleem analyseren en dat vertalen naar een aantal onderzoeksvragen.
  2. De student heeft een onderzoekende houding en weet welke stappen hij moet ondernemen om de situatie van een bedrijf te analyseren.
  3. De student is bekend met de verschillende stakeholders, belangen en wensen en de student beargumenteert, motiveert zijn/haar strategie in relatie tot het gegeven advies.
  4. De student is in staat inzicht te krijgen in de administratieve organisatie, ook wanneer de verstrekte informatie hierover beperkt is.
  5. De student kan een administratieve organisatie van een bedrijfsproces zodanig beschrijven dat beheersing van het proces mogelijk is.
  6. De student kan systematisch oplossingen bedenken voor een gegeven probleem in een organisatie en geeft adviezen aan de organisatie met betrekking tot mogelijke oplossingen voor het probleem.
  7. De student kan aangeven in welke situatie welke aanpak de voorkeur verdient.
  8. De student kan aangeven over welke gegevens je moet beschikken om een bedrijfsanalyse te maken.
  9. De student kan een bedrijfsanalyse maken aan de hand van een of meerdere modellen.
  10. De student kan aangeven in welke situatie welke aanpak de voorkeur verdient.
  11. De student is in staat zijn/haar onderzoek op een gestructureerde manier weer te geven in zijn/haar rapportage.

Toegepast onderzoek:

1. De student kan in een realistische context een opdracht analyseren en op basis van de verkregen informatie hoofd- en deelvragen opstellen, waarbij zichtbaar wordt dat recht wordt gedaan aan het verwachtingspatroon van de opdrachtgever (probleemanalyse, hoofd- en deelvragen, doelstelling).
  2. De student kan op basis van een opdrachtanalyse een onderzoeksopzet opstellen waaruit duidelijk wordt hoe men antwoord wil krijgen op het gegeven probleem/vraag (opzet, operationalisering, dataverzamelingsmethode en plan voor data-analyse).
  3. De student kan een keuze maken voor te raadplegen bronnen op tenminste onderwerpniveau.