- Code
T.46928
- Aantal ECTS credits
3
Zie Blackboard
Toetsvorm | Assessment (AS) |
---|
Toetscriteria
Projectopdrachten:
- De student kan planmatig een probleem analyseren en dat vertalen naar een aantal onderzoeksvragen.
- De student heeft een onderzoekende houding en weet welke stappen hij moet ondernemen om de situatie van een bedrijf te analyseren.
- De student is bekend met de verschillende stakeholders, belangen en wensen en de student beargumenteert, motiveert zijn/haar strategie in relatie tot het gegeven advies.
- De student is in staat inzicht te krijgen in de administratieve organisatie, ook wanneer de verstrekte informatie hierover beperkt is.
- De student kan een administratieve organisatie van een bedrijfsproces zodanig beschrijven dat beheersing van het proces mogelijk is.
- De student kan systematisch oplossingen bedenken voor een gegeven probleem in een organisatie en geeft adviezen aan de organisatie met betrekking tot mogelijke oplossingen voor het probleem.
- De student kan aangeven in welke situatie welke aanpak de voorkeur verdient.
- De student kan aangeven over welke gegevens je moet beschikken om een bedrijfsanalyse te maken.
- De student kan een bedrijfsanalyse maken aan de hand van een of meerdere modellen.
- De student kan aangeven in welke situatie welke aanpak de voorkeur verdient.
- De student is in staat zijn/haar onderzoek op een gestructureerde manier weer te geven in zijn/haar rapportage.
Toegepast onderzoek:
- De student kan in een realistische context een opdracht analyseren en op basis van de verkregen informatie hoofd- en deelvragen opstellen, waarbij zichtbaar wordt dat recht wordt gedaan aan het verwachtingspatroon van de opdrachtgever (probleemanalyse, hoofd- en deelvragen, doelstelling).
- De student kan op basis van een opdrachtanalyse een onderzoeksopzet opstellen waaruit duidelijk wordt hoe men antwoord wil krijgen op het gegeven probleem/vraag (opzet, operationalisering, dataverzamelingsmethode en plan voor data-analyse).
- De student kan een keuze maken voor te raadplegen bronnen op tenminste onderwerpniveau.