De B.V. en haar dga: je eigen belastingadvieskantoor (coaching)

• Code

L.29083

• Studiebelastingsuren

• Taal

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3, 4

Antwoorden op diverse (integrale) klantvragen die gaan over fiscale en juridische aspecten dienen als duo te worden uitgewerkt. Deze uitwerking wordt samen met een aantal fiscale aangiften (of andere uitvoerende werkzaamheden) opgenomen in een portfolio. Daar wordt een individueel reflectieverslag aan toegevoegd.

Competenties

• SFIB FTA 2: Tax(Business Law and Ethics)
  • SFIB FRE2 Controlewerkzaamheden
  • SFIB FRE1 Werkzaamheden mbt aangifte

Leerdoelen

• Je kunt een fiscaal-juridisch probleem signaleren.
  • Je kunt vanuit een situatiebeschrijving verbanden leggen met relevante fiscaal-juridische wet- en regelgeving om tot een analyse en oplossingsrichting te komen.
  • Je kunt relevante fiscale en juridische bronnen selecteren die bijdragen aan de beantwoording van de klantvraag.
  • Je kunt, met het oog op de beantwoording van de klantvraag, uit de geselecteerde informatiebronnen de relevante rechtsregels ontleden.
  • Je kunt de vraag van de B.V./haar DGA beantwoorden door fiscaal- juridische werkzaamheden uit te voeren.
  • Je bent in staat om te reflecteren op het handelen en de uitvoering van de taak.
  • Je kunt fiscaal- juridische wet- en regelgeving omzetten in een voor de klant begrijpelijke en leesbare tekst.
  • Je kunt het fiscaal-juridisch advies toetsen aan geldende beroepscodes.

Werkvorm