• Code

Zie Blackboard

Toetsvorm Schriftelijk/Written/Klausur (S)

Toetscriteria

1. De student kan benoemen aan welke voorwaarden moet worden voldaan om te worden aangemerkt als ondernemer voor de Wet op de omzetbelasting
  2. De student kan benoemen aan welke voorwaarden moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor het recht op aftrek van voorbelasting
  3. De student kan aan de hand van een casus, onder verwijzing naar wetsartikelen, uitleggen waarom er wel/geen sprake is van:

- Ondernemerschap

- Een levering ingevolge een overeenkomst

- Oplevering van een onroerende zaak

- Een levering 3-1-f

- Een fictieve levering (overbrenging naar prive)

- Een dienst

- De plaats van levering

- De plaats van dienst

- Vrijstellingen voor de levering/verhuur van onroerende zaken

- Maatstaf van heffing

- Tarief

- Aftrek van voorbelasting

4. De student kan aan de hand van een casus, onder verwijzing naar wetsartikelen, bepalen wat de omzetbelasting gevolgen zijn van intracommunautaire leveringen tussen twee ondernemers.
  5. De student kan aan de hand van een casus bepalen of tijdig aan de aangifte- en/of betaalverplichting is voldaan en wat de eventuele sancties zijn bij het te laat betalen of indienen.
  6. De student kan aan de hand van een casus, onder verwijzing naar wetsartikelen, bepalen wat de omzetbelasting gevolgen zijn van een levering van een ondernemer in de ene EU-lidstaat naar een particulier in een andere EU-lidstaat.