Toepassingsgerichte toets: fiscale en juridische aspecten van het IB-ondernemerschap

• Code

T.54797

• Aantal ECTS credits

5

Aan de hand van een aantal casusposities worden de belastingmiddelen IB, OB en formeel getoetst. Weging: 60%. Er worden toepassingsgerichte vragen gesteld. Het onderdeel juridisch (vb. ondernemingsrecht en verbintenissenrecht) wordt op dezelfde wijze getoetst. Weging: 40%.
Toetsvorm Schriftelijk/Written/Klausur (S)

Toetscriteria

• De student kan voor een IB-ondernemer bepalen wat de invloed is van bepaalde gebeurtenissen op de hoogte van zijn/haar verzamelinkomen.
  • De student kan de IB-ondernemer informeren over de omzetbelasting gevolgen van bepaalde gebeurtenissen.
  • De student kan de IB-ondernemer informeren over fiscale procedures, verplichtingen en/of sancties.

• De student kan een IB-ondernemer informeren over juridische aspecten van het ondernemerschap.