• Code

Zie Blackboard
Toetsvorm Schriftelijk/Written/Klausur (S)

Toetscriteria

1. De student journaliseert de financiële feiten m.b.t. massaproductie (make to stock) op basis van een gegeven grootboekrekeningschema.
  2. De student rapporteert voorkomende resultaten vanuit een intracomptabele make-to-stock-productie-administratie.
  3. De student controleert de gerapporteerde efficiency- en prijsverschillen mbv controleberekeningen.
  4. De student stelt een grootboekrekeningschema samen voor een massaproductiebedrijf, rekening houdend met de gewenste intracomptabele verschillenanalyses.
  5. De student stelt de kolommenbalans op binnen een casus van een productiebedrijf.
  6. De student stelt een publicatiebalans op en/of een analytische resultatenrekening obv een kolommenbalans binnen een casus van een productiebedrijf.
  7. De student stelt een Engelstalige balans en/of resultatenrekening op obv een Nederlandse publicatiebalans en resultatenrekening.

Leerdoelen:
1) Inrichten van een massaproductie-administratie = grootboekrekeningschema opstellen incl intracomptabele verschillenanalyse
2) Voeren van die administratie = journaliseren
3) Controleren van die administratie