• Code

Zie Blackboard

Toetsvorm Schriftelijk/Written/Klausur (S)

Toetscriteria

1. De student kan in een casus een balans en/of resultatenrekening analytisch beschouwen op al dan niet juiste toepassing van de basisprincipes voor jaarverslaggeving.
  2. De student kan in een casus door het uitwerken van kengetallen op basis van de balans en resultatenrekening de financiële prestaties van de rechtspersoon beoordelen.
  3. De student kan in een casus de regelgeving van het jaarrapport toepassen, dat wil zeggen: hij/zij kan bepalen in welke onderdelen van het jaarrapport welke informatie verstrekt wordt, en de inrichting- en publicatieverplichtingen toepassen. Hieronder is tevens begrepen de verwerking van gebeurtenissen na balansdatum.
  4.  De student kan in een casus bepalen of een schattings- en/of stelselwijziging doorgevoerd mag worden en zo ja, deze wijziging verwerken in de jaarrekening.
  5. De student kan in een casus aangeven hoe de materiële en immateriële vaste activa dienen te worden verwerkt in de balans en resultatenrekening, volgens de verschillende regelgevende instanties.
  6. De student kan in een casus de methodes voor het opnemen van vlottende activa op de balans toepassen -zoals gegeven door de regelgevende instanties.
  7. De student kan in een casus het eigen vermogen volgens de regelgeving rubriceren en mutaties in de verschillende onderdelen van het eigen vermogen verwerken.
  8. De student kan in een casus de onderdelen van het vreemd vermogen in de jaarrekening verwerken in overeenstemming met geldende wet- en regelgeving.
  9. De student kan in een casus de keuzemogelijkheden t.a.v. het opstellen van de resultatenrekening toepassen. De student kan hierbij aangeven welke eisen gelden voor het weergeven van bijzondere en buitengewone resultaten vanuit de verschillende regelgeving.