Internationaal Belastingrecht FRE 3.2

Zie Blackboard
Toetsvorm Schriftelijk/Written/Klausur (S)

Toetscriteria

1. De student kan bepalen wanneer iemand binnenlands/buitenlands belastingplichtig is.
  2. De student kan aan de hand van het woonplaats- en vestigingsplaatsbeginsel bepalen waar een persoon is gevestigd, dan wel waar sprake is van een vaste inrichting.
  3. De student kan de vrijstellings- en verrekeningsmethode ter voorkoming van dubbele belasting toepassen.
  4. De student kan met behulp van een verdrag, dan wel het BvdB 2001 bepalen waar inkomensbestanddelen van een natuurlijk persoon belast zijn.
  5. De student kan met behulp van een verdrag, dan wel het BvdB 2001, bepalen waar winstbestanddelen van een rechtspersoon belast zijn.
  6. De student kan met behulp van een verdrag, dan wel het BvdB 2001, bepalen wanneer en in welk land erf-/schenkbelasting verschuldigd is.
  7. De student kan het begrip transferpricing omschrijven en kan aan de hand van een casus bepalen welke methode het meest geschikt is om een interne prijs te berekenen.