Fiscale en juridische aspecten van het werken en ondernemen binnen de Euregio

• Code

T.54812

• Aantal ECTS credits

5

Aan de hand van een klantvraag van een ondernemer wordt er onderzoek gedaan naar de fiscale en juridische gevolgen van het werken en ondernemen binnen de Euregio. De resultaten worden gepresenteerd en gemaakte keuzes worden na afloop van de presentatie nader toegelicht.
Toetsvorm Presentatie/Presentation/Präsentation (PR)

Toetscriteria

• De student kan vanuit een situatiebeschrijving van een DGA/onderneming de relevante feiten selecteren die bepalend zijn voor het uiteindelijke fiscaal- juridisch advies.
  • De student is in staat om op basis van de klantvraag en de geselecteerde feiten tot een selectie te komen van relevante wet- en regelgeving.
  • De student kan, ter voorbereiding op de beantwoording van de hulpvraag van de DGA/onderneming, de relevante feiten, mogelijke alternatieven en de relevante wet- en regelgeving aan elkaar verbinden.
  • De student adviseert een DGA/onderneming over fiscale en juridische gevolgen die voortvloeien uit het werken en/of ondernemen in Duitsland.
  • De student presenteert zijn/haar bevindingen, verantwoordt gemaakte keuzes en is in staat om te anticiperen op een aangepaste situatiebeschrijving.
  • Na afloop van de presentatie worden er door de assessoren aanvullende vragen gesteld.