Toepassingsgerichte toets: fiscale en juridische aspecten voor de B.V. en haar werknemers

• Code

T.54814

• Aantal ECTS credits

5

Aan de hand van een aantal casusposities worden de belastingmiddelen Vpb, LB, OB, internationaal belastingrecht en Europees recht getoetst. Weging: 60%. Er worden toepassingsgerichte vragen gesteld. Het onderdeel juridisch (vb. arbeidsrecht en verbintenissenrecht) wordt op dezelfde wijze getoetst. Weging: 40%.
Toetsvorm Schriftelijk/Written/Klausur (S)

Toetscriteria

• De student kan aan de hand van een situatiebeschrijving bepalen wat de gevolgen zijn voor de heffing van vennootschapsbelasting.
  • De student kan aan de hand van een situatiebeschrijving bepalen wat de gevolgen zijn voor de heffing van loonbelasting.
  • De student kan bepalen wat de fiscale gevolgen zijn van grensoverschrijdend werken en/of ondernemen.
  • De student kan aan de hand van een situatiebeschrijving bepalen wat de arbeidsrechtelijke en sociaal rechtelijke gevolgen zijn voor een ondernemer en haar werknemer(s).