• Code

T.53664

• Aantal ECTS credits

1

Mondeling gesprek waarin de student het ontwerp en gebruik van het dashboard als sturingsinstrument toelicht.
Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

1. De student kan uit de (gegeven) strategie van een organisatie afleiden wat relevante kritieke succesfactoren (KSFen) voor die organisatie zijn.
  2. De student kan KPIs definiƫren waarmee de KSFen op een passende manier gemeten en beheerst kunnen worden.
  3. De student kan voor de gedefinieerde KPIs vaststellen welke data nodig is en hoe deze data gevisualiseerd kan worden.
  4. De student kan vaststellen in hoeverre beschikbare data in een specifieke casus geschikt is om KPIs mee weer te geven.
  5. De student kan realistische en duidelijke normen (targets) definiƫren voor de KPIs in een specifieke casus.
  6. De student kan bestaande gegevens uit de administratie controleren op volledigheid, tijdigheid en juistheid.
  7. De student kan in een concrete casus aangeven wat de samenhang is tussen verschillende KSFen en de strategie in de vorm van een strategiekaart.
  8. De student kan bestaande gegevens uit de administratie (ruwe data) omzetten, combineren of filteren tot een relevante rapportage van KPIs in de vorm van een dashboard.
  9. De student kan op basis van het dashboard concrete voorstellen doen aan de bestuurders van een organisatie over te nemen maatregelen voor het bijsturen van prestaties.
  10. De student kan onderlingen verbanden tussen KSFen en bijbehorende KPIs op basis van statistische technieken zoals correlatie en regressie toetsen en in een dashboard zichtbaar maken.