• Code

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

4

Adviseren is zowel voor AC als voor FTA een belangrijke eindkwalificatie van de opleiding. In jaar 1 leren de studenten adviesvaardigheden toepassen op een fiscale casus. De nadruk ligt op het ontwikkelen van de adviesvaardigheid. Advies kan niet los gezien worden van een inhoudelijk vraagstuk waarover advies wordt gegeven. Maar in de toetsing en in de lessen staan de adviesvaardigheden centraal. In het onderwijs werken met fiscale vraagstukken waarvan de inhoud in eerdere kwartielen al aan de orde is gekomen. De workshops worden gegeven door zowel een docent ProfCom als een docent FTA.

Competenties

• SFIB Eindkwalificatie 3 opstellen financiĆ«le en fiscale overzichten
  • SFIB Eindkwalificatie 7 Advisering

Leerdoelen

1.  De student kan naar aanleiding van een aangifte een onderbouwd fiscaal advies geven.
  2. De student neemt op natuurlijke wijze regie tijdens het gesprek om structuur aan te brengen en om het doel te bereiken.
  3. De student laat verbaal en non-verbaal gedrag zien dat zorgt voor verbinding met de gesprekspartner.
  4. De student stelt relevante en logische (door)vragen om de gewenste verdieping aan te brengen in het gesprek

Werkvorm