• Code

    T.54997

  • Aantal ECTS credits

    5

In deze verdiepende specialisatiefase draait het om internationalisering. Wellicht heb je ervoor gekozen om op studiereis te gaan. In dat geval hoef je deze module niet te volgen. Voor het overgrote deel dat niet op studiereis gaat, ligt de focus in deze module op het kennismaken met internationale marketingcommunicatie. Zijn er verschillen tussen 'onze' aanpak en die van andere landen en culturen? Hoe ziet het medialandschap er elders uit en welke marketingcommunicatievormen zou je daar het beste kunnen inzetten? Dit alles komt samen in The Dutch Project waarbij je een marketingcommunicatiestrategie oplevert voor de introductie van een typisch Nederlands merk (eventueel Nederlands product) in een ander land.  
Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

Het onderzoek dat geleid heeft tot het advies is professioneel, zakelijk en relevant.  
De student levert een compleet en inhoudelijk goed strategisch advies voor productintroductie op. (Weging 2x) .
De student heeft inzicht in trends en ontwikkelingen binnen de gekozen markt. De student heeft inzicht in het medialandschap en de cultuur van het gekozen land.  
De geanalyseerde campagnes zijn relevant voor het gekozen product en de verworven inzichten zijn doorvertaald naar de opgeleverde strategie.