1.4 Project mediaproductie

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

4

In het vak project mediaproductie start de opdracht voor de studentengroepjes, in onderwijsweek 4.1. Een week later haakt het vak journalistieke research aan, met 3 ondersteunende werkcolleges in de onderwijsweken 2, 4 en 5. Het vak journalistieke research heeft een eigen opdracht  en eigen deeltoets, binnen het grotere vak 1.4 Onderzoek.
In Project mediaproductie begeleiden de lessen redactie de inhoud van de journalistieke video.
• De lessen productie ondersteunen de student op het organisatorische vlak van de opdracht. Deze bieden kennis en vaardigheden aan die de week daarna nodig zijn voor een stap in de oplevering in de les redactie. (Zie de tabel in het aparte document “lesschema”.) • De lessen redactie begeleiden de studenten in hun redactie met het vormen van het journalistieke verhaal.  Je maakt met een groepje van vier studenten een journalistieke video van 4 minuten over een maatschappelijk relevant onderwerp, met als invalshoek het coronavirus.

Competenties

• CB - Kerntaak 2: mediaproductie

Leerdoelen

Je kunt volgens journalistieke principes een videoproductie maken over een maatschappelijk relevant onderwerp