2.4 Educatieve mediaconcepten: Research & Development

  • Code

    T.54981

  • Aantal ECTS credits

    5

Binnen Research & Development 2 (EMC) ontwikkel je in duo’s een educatieve publicatie, als onderdeel van een les in het PO, op basis van een van de concepten uit R&D1 (kwartiel 3). (Voor een helder onderscheid: de technische kant van deze ontwikkeling gebeurt bij het vak Tools (zie
de modulehandleiding), de inhoudelijke kant van deze ontwikkeling gebeurt hier.) Het concept met het onderliggende onderzoek zijn leidend voor de realisatie van de publicatie en les. Gedurende het proces zal je merken dat je nog bepaalde keuzes moet maken die niet voorzien waren in de conceptfase. In dat geval is er aanvullend onderzoek nodig. Ook zal je alle elementen die je ontwikkelt moeten testen bij je doelgroep. Dat kan gefaseerd, namelijk onderdeel voor onderdeel, of als geheel. Hoe je dit ook aanpakt, er is een testplan nodig om valide en betrouwbare resultaten te krijgen. 
Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

Beoordelingscriterium: De student motiveert gekozen evaluatieniveaus en beschrijft in relatie tot de opdracht wat er getest moet worden. Beoordelingscriterium: De student ontwikkelt een onderzoeksmethode ten behoeve van de te verrichten test. Beoordelingscriterium: De student test het ontwikkelde educatieve product op valide en betrouwbare wijze onder de doelgroep. Beoordelingscriterium: De student trekt conclusies uit de test en formuleert op basis daarvan aanbevelingen ten behoeve van het verbeteren van het edcuatieve product. Beoordelingscriterium: De student ontwikkelt het educatieve product op basis van het concept en past het aan op basis van onderzoek. Beoordelingscriterium: De student onderhoudt professioneel en frequent contact met de stakeholders. Beoordelingscriterium: De student hanteert een matter-of-fact-stijl en correcte structuur in de testrapportage. Beoordelingscriterium: De student overtuigt in zijn presentatie, door het product zelf, de onderbouwing en presentatiestijl.