2.3 Audiovisuele media: Studio-opdracht

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

Televisie is in de huidige tijd niet alleen meer voorbehouden aan de grote zenders. Ook op internet is er tegenwoordig een groot aanbod aan live-shows. Doordat er niet meteen aan een miljoenenpubliek voldaan hoeft te worden kan men met een internetshow veel meer de diepte in of een niche opzoeken en daarmee een specifieke doelgroep aanspreken. De regels, wetten en techniek blijven echter hetzelfde en om hier een beeld van te krijgen gaan wij een live programma op het internet maken. De studenten gaan in zeven weken een live televisieprogramma maken. In deze weken doorlopen zij alle facetten, van het bedenken van de vorm en inhoud, de uitwerking, technische realisatie en de daadwerkelijke live uitzending.

Competenties

• CB - Kerntaak 1: conceptcreatie
  • CB - Kerntaak 2: mediaproductie
  • CB - Kerntaak 3: marketing
  • CB - Kerntaak 5: management en ondernemersschap

Je kunt in teamverband een liveprogramma-format ontwikkelen.
Je kunt in teamverband een liveprogramma produceren.

Werkvorm