• Code

T.54964

• Aantal ECTS credits

5

Bij het Educatief Advies creëer je een onderscheidend educatief concept op basis van een (echte) vraag van een (echte) opdrachtgever. Tevens inventariseer je of ontwikkeling en implementatie haalbaar zijn en hoe je de doelgroep bereikt. Dit alles resulteert aan het einde van het kwartiel in een educatief advies waarbij je aangeeft hoe de opdrachtgever op basis van het concept haar doelen kan bereiken. De educatieve conceptontwikkeling vindt plaats aan de hand van het ontwerpproces zoals dat wordt uitgelegd in Onderwijskundig ontwerpen van Hoobroeckx & Haak (zie onder). Dit jaar is de opdrachtgever het Nationaal Comité 4 & 5 mei.
Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

De student creëert een concept in overeenstemming en afstemming met stakeholders (externe consistentie). De student doorloopt een creatief proces om te komen tot meerdere ideeën voor het mediaconcept (creativiteit). De student brengt het concept tot stand op basis van resultaten/conclusies uit (voor)onderzoek (interne consistentie). De student beschrijft hoe en op welk niveau het concept getest/geëvalueerd kan worden (realisme). De student maakt inzichtelijk wat er (in tijd, middelen, geld, expertise, etc.) voor nodig is om het product verder te ontwikkelen (realisme). De student presenteert het concept overtuigens aan de opdrachtgever(s).