• Code

    T.51974

  • Aantal ECTS credits

    3

Tijdens deze module leer je de basisbeginselen van marketingcommunicatie. Deze kennis gebruik je op basisniveau door de rest van je opleiding heen. Marketingcommunicatie is een integraal onderdeel van het vakgebied marketing. 
Omdat de aansluiting van marketing naar marketingcommunicatie van cruciaal belang is om het vakgebied marketingcommunicatie goed te kunnen begrijpen, wordt de koppeling met de lesstof van de module 'marketing 1.3' tijdens deze module veelvuldig gemaakt. Het onderscheid tussen marketing, marketingcommunicatie en communicatie wordt eerst uiteengezet voordat dieper wordt ingegaan op alle marketingcommunicatie-onderdelen die tezamen een marketingcommunicatieplan vormen. Koppeling met jaar 2: In het tweede studiejaar (kwartiel 2.1) gaan studenten een (online) marketingcommunicatieplan opstellen. De opgedane theoretische kennis tijdens deze module komt dan van pas.
Toetsvorm Digitaal/Digital (D)

Toetscriteria

De hoorcolleges en toets zijn gebaseerd op het boek Marketingcommunicatie in 14 stappen van Guy van Liemt & Gert Koot, 1e druk, ISBN: 9789001820596, Uitgever NoordhoffUitgevers. De toetsstof bestaat uit de hoofdstukken 1 t/m 8 en 10 t/m13.