• Code

    T.51567

  • Aantal ECTS credits

    3

Dit vak gaat over beïnvloeding. Steeds vaker gebruiken influencers hun bekendheid vanuit fashion of show om maatschappelijke thema’s op de kaart te zetten. ‘Eén post van Doutzen, Kylie en Ronaldo en de Amazone is nieuws’, kopte de NOS (2019) over de aandacht die deze sterren succesvol vroegen van politiek en publiek voor de verwoestende bosbranden in Brazilië vorig jaar. Of heel recent Famke Louise die schrok van de publieke kritiek op haar kritische Corona-filmpje en snel een campagne startte met ic-arts Gommers. Met dit vak, Media & Influencers, creëer je ook als ‘influencer’ betrokkenheid voor een maatschappelijk thema. 
Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

- Verbindt gekozen organisatie met goed beredeneerd standpunt aan doelgroep.       
- Creëert een goed onderbouwde doelgroep.
- Presenteert uitingen die de gedefinieerde doelgroep kunnen activeren en binden.     
- Presenteert een samenhangend en creatief campagneconcept op prof. wijze.     
- Maakt onderbouwde keuzes voor online campagne passend bij influencer.           
Elk toetscriterium weegt voor 20% mee.