2.4 Journalistiek & voorlichting: Beeldjournalistiek

T.51782

• Aantal ECTS credits

5

Hoewel de meeste mensen bij journalistiek aan schrijvende pers denken is dit natuurlijk niet de enige vorm van journalistiek die er bestaat. Het vak Beeldjournalistiek gaat over het vertellen van verhalen door middel van visuele media zoals fotografie, video, infographics en animatie.
In deze module ga je aan de slag om een online artikel te produceren dat meerdere visuele mediaproducten bevat om een maatschappelijk interessant verhaal te vertellen.
Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

De student past ontwerp en UX-theorieën toeom tot een aantrekkelijke engebruiksvriendelijke website te komen. De student zet media in op een manier diebijdraagt aan het verhaal. De student evalueert de kwaliteit van hetmediaproduct. De student evalueert het totstandkomingsproces van het mediaproduct