• Code

T.52258

• Aantal ECTS credits

5

Sommige ondernemers beginnen op goed geluk met hun webshop. Dat kan werken, maar de kans op succes is groter en realistischer met een gedegen online analyse en -marketingplan. In deze module ga je in tweetallen voor een echte bestaande opdrachtgever aan de slag. Je brengt het bedrijf en de markt in de kaart, de online doelgroepen en de klantreis (customer journey). Ook formuleer je de online marcomdoelstellingen en propositie voor deze opdrachtgever. Vervolgens stel je een meetplan op en breng je met Google analytics de online marketingfunnel in kaart. Daarna volgt het analyseren van de SEO- & SEA activiteiten om op basis daarvan concrete verbeterpunten te benoemen. Ook ga je kijken hoe de conversie van de webshop verhoogd kan worden. Daarbij duik je in de online vakgebieden: usability, user-experience (UX) en conversie-optimalisatie. Dit alles werk je uit in een online marketingplan (=werkstuk).

Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

De student voert een marketinganalyse uit. De student stelt een SWOT-analyse op en formuleert de belangrijkste issues en kernprobleem. De student analyseert de doelgroep en klantreis. De student stelt de marcombarrières, (online) marcomdoelstellingen en online strategie vast. De student voert een data-analyse uit over de online marcommiddelen & - methoden en online marketingfunnel. De student maakt een meetplan. De student analyseert de traffic-knelpunten (opdracht 1) of de ux en conversieknelpunten (opdracht 2). De student adviseert hoe er meer traffic naar, of meer conversie op de website biowinkel4you.nl gerealiseerd kan worden. De student baseert het advies op het online marketingplan.