2.2 Content & copy

  • Code

    L.25833

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    2

Bij Creative Business is taal een van de creatieve middelen die je moet kunnen inzetten als mediaprofessional. In 1.1 volgde je de module Schrijven, waar je ervaring opdeed in het schrijfproces, en waar je verschillende genres leerde kennen.
Je hebt toen ook een begin gemaakt met schrijven voor je lezer en met een doel. In 2.2 gaan we dieper in op schrijven voor een doelgroep, met een doel en voor een platform. Bij copywriting leer je content schrijven voor commerciĆ«le en publieke doeleinden en bij redigeren leer je teksten van anderen klaarmaken voor publicatie. 

Competenties

  • CB - Kerntaak 1: conceptcreatie
  • CB - Kerntaak 2: mediaproductie
  • CB - Kerntaak 6: professionele ontwikkeling

Leerdoelen

Je kunt content redigeren zodat deze beter aansluit bij doel en doelgroep.          

Je kunt op basis van doel, doelgroep en mediakanaal passende content schrijven 

Je kunt content redigeren, zodat deze beter aansluit bij doel, doelgroep, genre-eisen en formele conventies 

Werkvorm

Code Naam
WC Werkcollege
T.53436 2.2 Content & copy