2.4 Journalistiek & voorlichting: Magazine

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

4

In deze module ontwikkel en produceer je binnen een redactie een compleet fysiek magazine. Zowel de inhoud als de vormgeving bepalen jullie helemaal zelf, uiteraard met de doelgroep en de bladformule in ogenschouw. Jullie zijn allen redacteur, daarnaast hebben jullie specifieke rollen, zoals hoofdredacteur, beeldredacteur, vormgever, researcher, eindredacteur. Elke positie wordt dubbel bezet. Naast dat je een fysiek magazine oplevert, vragen we jou te reflecteren op de redactie en je eigen functioneren binnen de redactie.

Competenties

• CB - Kerntaak 1: conceptcreatie
  • CB - Kerntaak 2: mediaproductie
  • CB - Kerntaak 3: marketing
  • CB - Kerntaak 5: management en ondernemersschap

Leerdoelen

In de verdiepingen komt aan de orde dat studenten een mediaconcept kunnen ontwikkelen en de kwaliteit en de totstandkoming ervan kunnen evalueren.

In de verdiepingen komt aan de orde dat studenten marketing(principes) inzetten ten behoeve van mediaproducten, -diensten, -concepten.

De student reflecteert (en geeft feedback) op de kwaliteit van eigen en andermans concept, product of dienst en het onderzoekend proces dat daaraan ten grondslag ligt.

Werkvorm