• Code

    T.51933

  • Aantal ECTS credits

    5

In deze module analyseren jullie in tweetallen een organisatie die een fuctie vervuld gerelateerd aan educatieve platforms. Het kenmerk van een platform is dat het vraag en aanbod bij elkaar brengt. Een platform maakt zelf geen producten, maar brengt behoeftes bij elkaar. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Blackboard
Je wordt uitgedaagd om te bepalen hoe goed een leermiddel te koppelen is aan de behoefte van de gebruiker, dan bepaal en beschrijf je in hoeverre een leermiddel “product/market-fit” is. In dit onderdeel zal een beroep worden gedaan op jouw marketing skills in een ecuductie omgeving. Marketing vindt plaats in wisselwerking met de interne en externe omgeving. Na het afronden van deze module kun jij een interne en externe omgeving analyseren en op basis hiervan een adviesrapport en implementatieplan produceren. Een analyse van de vraag en de vraagontwikkeling is hiervoor noodzakelijk en daarnaast is het gedrag van consumenten en organisaties (afnemers) van belang.
Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

De studenten maken een omgevingsanalyse ten behoeve van het advies en implementatieplan.

    De studenten hebben relevante marketingtheorie gebruikt en verwerkt in het adviesrapport en eventueel in het implementatieplan.

    De studenten rapporteren en reflecteren op een advies en implementatieplan over het gekozen onderwerp op een manier passend bij de stakeholders.

    De studenten laten in het adviesrapport zien dat ze inzicht hebben in de belangen die spelen bij de opdrachtgever.