1.3 Inleiding Marketing

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

Als afgestuurde Creative Business student moet je in staat zijn om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling en bijstelling van het marketingbeleid van een onderneming.
Daarvoor moet je als Creative Business student in staat zijn het brede scala van externe factoren zo in kaart te brengen dat deze gegevens gebruikt kunnen worden voor het nemen van beslissingen over de marketingactiviteiten.
In deze module worden je de kaders aangegeven hoe de externe factoren op macro-, meso-, en microniveau in kaart gebracht kunnen worden.
Elke onderneming zal als eerste op strategisch niveau (lange termijn) een beleid vaststellen en daarna op operationeel niveau. Een Creative Business student moet op beide niveaus in staat zijn om marketing een plaats te geven, om vervolgens creatieve oplossingen te vinden voor deze bedrijven.

Competenties

• CB - Kerntaak 3: marketing
  • CB - Kerntaak F: Mediakennis

Je kunt strategische marketingplanning in de mediapraktijk toepassen

Je kunt de marketingmix inzetten om marketingstrategie te implementeren.

Werkvorm

Code Naam