4. Educatieve mediaconcepten: verdieping

  • Code

    L.26384

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1, 2, 3, 4

"Met educatie kan je bruggen bouwen en een verbinding leggen, en dat is waar het in deze verdieping om draait.

In een samenleving, zoals de Nederlandse, die bestaat uit verschillende culturen, en waarbinnen nog meer culturen elkaar in verschillende contexten ontmoeten, wordt op uiteenlopende
manieren betekenis gegeven aan allerlei verschillende soorten culturele uitingen.

Hetgeen geuit wordt, kan niet altijd op begrip rekenen van degene die het aanschouwt. Dat kan heel letterlijk zijn: het kan niet begrepen worden omdat de aanschouwer er niet bekend mee is. 

Het kan ook zijn dat de culturele uiting op onbegrip van de aanschouwer stuit, omdat het indruist tegen de normen en waarden waarmee de aanschouwer is opgegroeid. In beide gevallen is er sprake van een culturele kloof.

In de verdieping van de specialisatie Educatieve mediaconcepten ga je een kloof in een interculturele, maatschappelijke context duiden en er een educatieve oplossing voor ontwerpen.

Deze oplossing vormt de basis van je advies aan de belanghebbenden."

Competenties

  • CB - Kerntaak 1: conceptcreatie
  • CB - Kerntaak 2: mediaproductie
  • CB - Kerntaak 3: marketing
  • CB - Kerntaak 5: management en ondernemersschap

Leerdoelen

Je kunt een reëel doel formuleren bij een complex vraagstuk/probleem/deficiëntie van een educatieve instelling (sector)  

Je kunt een leermiddel ontwerpen dat een oplossing biedt voor een complex vraagstuk 

Je kunt een instelling/sector overtuigend adviseren  
 

Werkvorm