LP 8.3-9.2: Vakgesprek

T.52036

• Aantal ECTS credits

3

Aan het einde van het semester worden de vakgesprekken voor de studenten ingepland. Het gaat om een vakinhoudelijk gesprek op eindniveau. Het gesprek noemen we een vakgesprek waarin de student zich als beginnend professional profileert, zich legitimeert en zijn vakkennis en professionele ontwikkeling in het beroep SW toont op eindniveau.

Instapeisen zijn:

• Assessment 2 praktijkleren is behaald
  • Dossier onderzoeksplan is behaald

Naast de beoordelend docent is er een werkvelddeskundige aanwezig die het verloop van het toetsproces en de wijze waarop de docent dit uitvoert beoordeelt. Met deze personen wordt het vakgesprek gevoerd onder leiding van de student. Indien de werkvelddeskundige afwezig is zal er een opname gemaakt worden van het gesprek.

De toets duurt in totaal 60 minuten waarvan er 45 minuten ter beschikking staan voor het vakgesprek en 15 minuten voor de beoordeling en de feedback.

Inhoudelijk worden de kernkwalificaties 8 en 9/ kwalificaties 8,9 en 10 uit het opleidingsdocument social work op eindniveau getoetst.

Voorwaardelijke eisen:
Er dient aan de voorwaardelijke eisen voldaan te zijn. Indien dit niet het geval is wordt de toets in Bison beoordeeld met ‘niet voldaan aan de voorwaarden’

• De student schrijft ter voorbereiding op het vakgesprek een kritische reflectie van max. 4 pagina’s en een actueel CV. De kritische reflectie moet voldoen aan de eisen zoals beschreven in Blackboard bij het vak POW in jaar 4.
  • Deze worden tenminste 4 werkdagen voorafgaand aan het vakgesprek geupload in Blackboard in 1 PDF document.

Intekening voor deze toets is verplicht.

Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria