- Code
L.28889
- Studiebelastingsuren
133
- Taal
nl-NL
- Kwartiel van uitvoering
1, 2
Competenties
- Kwalificatie 1: Actief openstellen en signaleren
- Kwalificatie 3: Bevorderen van sociaal functioneren van mensen in hun netwerken
- Kwalificatie 4: Bevorderen van sociaal functioneren in en van gemeenschappen
- Kwalificatie 7: Actief en ondernemend werken
- Kwalificatie 9: Onderzoeken en innoveren
Leerdoelen
1BK13: Je hebt kennis van de invloed van sociale ongelijkheid op het welzijn van mensen.
1BT4: Je bent in staat om sociale onrechtvaardigheid en mensenrechtenschendingen in aangereikte nationale en internationale contexten, te herkennen.
3BK2: Je hebt basiskennis van de vormen en structuren van (digitale) netwerken.
3BK3: Je hebt basiskennis van factoren die invloed zijn op het sociaal functioneren van (digitale) netwerken en mensen in hun netwerken.
4BK1: Je hebt basiskennis van de manieren waarop mensen met elkaar samenleven (gemeenschappen).
4BK2: Je hebt basiskennis van factoren die invloed hebben op het sociaal functioneren van gemeenschappen.
4BK3: Je hebt kennis van actuele ontwikkelingen die het sociaal functioneren van gemeenschappen beïnvloeden.
7BT1: Je bent in staat om sociale kwesties te signaleren en te herkennen in een eenvoudige context.
7BK4: Je hebt kennis over de rol van de overheid, burgers en maatschappelijke organisaties t.a.v. sociale kwesties.
7BK5: Je hebt kennis van de invloed van politieke stromingen op sociale kwesties.
7BK6: Je hebt kennis over democratische communicatietechnieken en –middelen.
7BC1: Je communiceert met anderen over sociale kwesties, organisaties in sociaal werk en lokale politiek via aangereikte (online) communicatiemiddelen (krant, websites etc.).
9BT2: Je bent in staat om vragen te formuleren en te stellen die bijdragen aan het verhelderen van een praktijkvraagstuk.
9BO1: Je bent in staat om op een gestructureerde wijze een praktijkvraagstuk te analyseren.
Werkvorm
Code | Naam |
---|---|
HC | Hoorcollege |
WC | Werkcollege |
ZS | Zelfstudie |
T.54727 | Sociologie |