LP 1.2-4.2: Preventie / Culturele Diversiteit

Leerstof:

Culturele Diversiteit:

Preventie:
De toets draait om het duiden en onderzoeken van culturele aspecten in het hulpverleningsproces en het kunnen toepassen van preventieve aspecten. De open vragen worden gesteld op basis van een casus (ca 70% culturele diversiteit ca. 30% preventie).  Het boek voor culturele diversiteit: Monaghan, J. & Just, P. (2014). Sociale & Culturele antropologie. Amsterdam: Amsterdam University Press B.V. moet meegenomen worden naar de toets. Het preventmodel is als informatie opgenomen in de toets.

Alleen het boek zelf wordt toegestaan tijdens de toets, geen samenvattingen of geprinte boeken. Aantekeningen in het boek, evenals post-its in het boek zijn toegestaan.

Toetsvorm Digitaal/Digital (D)

Toetscriteria

Cesuur 60%.  Dit is geen garantie, hier kan vanaf geweken worden.