Workshop Schuldhulpverlening

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1, 2, 3, 4

Tijdens deze workshop gaan we de studenten kennis laten nemen van financiële problematiek. Daarna willen we inzoomen op de vaardigheden die je als hulpverlener dient te hebben om de mensen op weg te helpen in het oplossen van hun financiële problemen. Vragen als „wat kan ik als hulpverlener doen om de cliënt voor te bereiden op een traject van schuldhulpverlening bij een gemeente of kredietbank“ komen aan de orde.

Aanwezigheid is verplicht: Bewijs van deelname, uitwerking opdracht is een voorwaardelijke eis voor het Portfolio.

Competenties

• Kernkwalificatie 1: Samen met de cliënt/burger de hulpvraag vaststellen (SW)
  • Kernkwalificatie 2: Het hulp- en dienstverleningsplan opstellen met de cliënt/burger (SW)
  • Kernkwalificatie 3: Samen met de cliënt/burger het hulp- en dienstverleningsplan uitvoeren (SW)
  • Kernkwalificatie 4: Vastleggen
  • verantwoorden en evalueren van de hulp- en dienstverlening (SW)

Leerdoelen

Het doel is om meer inzicht te verwerven en/ of ervaring op te doen met specifieke thema’s.

Werkvorm