Kritische reflectie

  • Code

    T.54732

  • Aantal ECTS credits

    5

In deze toets laat de student zien op basis van dossier een kritisch reflectiegesprek te kunnen voeren. De basis voor het dossier is de input uit het onderwijs waarbij gebruik gemaakt wordt van het dialoogspel ‘tussen Zon & Maan’ en filosofische en creatief agogische ervaringen.

De toetsing wordt gedaan in een groepsgesprek waar, exclusief de beoordelaar, 4 personen met elkaar in gesprek gaan. In dit gesprek besteed de student aandacht aan en communiceert de student over de volgende onderdelen:

  • Inzichten verkregen op eigen handelen vanuit reflecties (narra) op betekenisvolle situaties
  • De op basis van deze reflecties opgezette leerdoelen en bijbehorend plan
  • Welke dialoog gestuurde en of creatief agogische methoden de voorkeur heeft.
  • Inzichten in zijn eigen handelen en verdere professionele ontwikkeling

De beoordeling is individueel op basis van wat de student heeft laten zien in het assessment. De docent begeleid het assessment maar hanteert een zo observerend mogelijke rol.

Toetsvorm Mondeling/Oral/Mündlich (M)

Toetscriteria

De toetscriteria van dit individuele assessment zijn gebaseerd op de volgende leeropbrengsten: 
8BT1: Je hebt op een gestructureerde manier kennisgemaakt met verschillende reflectiemethoden en deze toegepast om inzicht te krijgen in je eigen handelen. 

8BT2: Je bent in staat om op basis van reflectie te komen tot leerdoelen met betrekking tot je professioneel handelen en een plan om op te stellen om hier aan te werken. 

8BT3: Je bent in staat om op basis van reflectie te benoemen welke leerstijl en leervoorkeuren je hebt. 

8BC1: Je communiceert over je eigen handelen en eigen professionele ontwikkeling middels het opstellen van leerdoelen en het schrijven van een reflectie. 

Dit assessment vindt plaats binnen een groep.