Thuisgroepen - creatief agogisch werken

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1, 2, 3, 4

Binnen de thuisgroepen hebben de studenten een programma waarbij ze de ene week een bijeenkomst hebben met een studiecoach en/of creatief agogisch docent, en de andere week onbegeleid en zelfstandig binnen de thuisgroep aan de slag gaan.

Tijdens de bijeenkomsten is er aandacht voor het welbevinden van de studenten, het bevorderen van de groepsvorming, het studeren op het HBO, de koppeling met de beroepsopdrachten uit het eerste jaar, zicht krijgen op het werkveld, het vergroten van reflectie vaardigheden en het aanleren van academische vaardigheden. Deze leereenheid richt zich met name op de onderdelen die vanuit een creatief-agogische benadering worden ingevuld.

Competenties

• Kwalificatie 1: Actief openstellen en signaleren
  • Kwalificatie 2: Bevorderen van sociaal functioneren in en van de primaire leefomgeving
  • Kwalificatie 3: Bevorderen van sociaal functioneren van mensen in hun netwerken
  • Kwalificatie 4: Bevorderen van sociaal functioneren in en van gemeenschappen
  • Kwalificatie 5: Effectief en efficiĆ«nt werken
  • Kwalificatie 6: Samenwerken
  • Kwalificatie 7: Actief en ondernemend werken
  • Kwalificatie 8: Leren en ontwikkelen
  • Kwalificatie 9: Onderzoeken en innoveren
  • Kwalificatie 10: Kritisch en ethisch reflecteren

Leerdoelen

1BK2 Je hebt kennis van de kerntaken en kernwaarden van het beroep van Social Work.

1BL1 Je bent je ervan bewust dat kernwaarden van invloed zijn op de uitvoering van het beroep Social Work.

9BK1 Je hebt kennis van verschillende vormen van kennis binnen  het praktijkgericht onderzoek.

9BK2 Je  hebt kennis van verschillende relevante methoden en onderzoeksinstrumenten binnen praktijkgericht onderzoek.

9BK3: Je weet waaraan praktijkgericht onderzoek moet voldoen (o.a. apa en schrijfvaardigheid).

9BK4 :Je hebt kennis van de onderzoekscyclus.

9BK5: Je hebt kennis van het begrip innovatie.

9BK6: Je hebt kennis van het ontstaan en de ontwikkeling van lectoraten en kenniskringen.

9BT3: Je bent in staat om onderzoeksresultaten te lezen en te benoemen.

9BL1: Je bent je bewust van het belang van het hebben van  onderzoekende houding ten aanzien van praktijkvraagstukken voor jouw rol als sociaal werker.

Werkvorm

Code Naam