ARC1: Inleiding in de archeologie

T.54361

• Aantal ECTS credits

5

Digitale multiple choice kennistoets waarin de stof uit de colleges en literatuur wordt getoetst.
Toetsvorm Digitaal/Digital (D)

Toetscriteria

1. De student heeft kennis van de geschiedenis van de archeologie als wetenschap.
  2. De student heeft op hoofdlijnen kennis van de wijze waarop archeologen kennis verzamelen.
  3. De student heeft op hoofdlijnen kennis van de kenmerken van de archeologische perioden in Nederland.
  4. De student kent de archeologische periode-indeling van Nederland conform het Archeologisch Basisregister (ABR) en kent de criteria waarop de indeling is gebaseerd.
  5. De student heeft inzicht in het Nederlandse archeologisch werkveld en heeft kennis van de verschillende organisaties die daarbinnen actief zijn.
  6. De student weet welke regels binnen het archeologisch werkveld gelden en waar informatie daarover te vinden is.
  7. De student heeft kennis van achtergrond en bedoeling van de KNA en weet hoe hierin iets terug te vinden is.
  8. De student heeft inzicht in de maatschappelijke verantwoordelijkheid van zichzelf als beroepsbeoefenaar tegenover opdrachtgever, publiek en wetenschap en kent de ethische code van de NVvA (Nederlandse Vereniging van Archeologen).