Afstuderen

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

4

De afstudeeropdracht bestaat uit een heel semester en is een individuele opdracht die aan de praktijk van het archeologische werkveld is ontleend. Als onderwerp kan gekozen worden uit thema’s die relevant zijn voor het werkveld en die een aantoonbare relatie hebben met de archeologie. Het gaat altijd om toegepast onderzoek (onderzoek met een praktijkgedeelte en verslaglegging daarvan). Het afstudeertraject wordt uitgevoerd bij een opdrachtgever uit het archeologische werkveld. Het afstudeerwerkstuk en de eindpresentatie zijn een proeve van bekwaamheid, waarin wordt aangetoond dat de student over het vereiste HBO-niveau beschikt om als startend professional te functioneren. Voor het afstuderen gelden ingangseisen (OER).

Competenties

• BBT-ARC-1 Initiëren en sturen