EC6: Arbeidsparticipatie, Gezondheid en Welzijn

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1, 2

Werken, mits onder goede omstandigheden, draagt bij aan gezondheid en welzijn. Of het nu gaat om jezelf, je collega’s of de cliënten waarvoor je verantwoordelijk bent. In deze keuzemodule krijgt de student kennis over het bevorderen van duurzame arbeidsparticipatie van al deze spelers. Deze kennis doen ze onder andere op via een samenhangend overzicht van thema’s, modellen en instrumenten. Zo kan men als professional uiteindelijk bijdragen aan duurzame arbeidsparticipatie binnen zijn/haar eigen organisatie.

Competenties

• AMM.HCSW.C3 Regievoeren en professionaliseren
  • AMM.HCSW.C4 Innoveren en veranderen

Leerdoelen

De differentiatie stelt de student in staat om een visie te ontwikkelen op de relatie arbeid- gezondheid, en een innoverende, sturende en ondersteunende rol binnen zijn/haar organisatie te vervullen. Hierbij zal actuele kennis van evidence en best practice een leidraad vormen.

Werkvorm