• Code

T.52020

• Aantal ECTS credits

7

Het opstellen van een adviesrapport, het geven van een presentatie van het advies aan de potentiele opdrachtgever en een videoregistratie van de presentatie.

Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

Inhoudelijke criteria:

• Beschrijving van het gezondheids- welzijnsprobleem en de doelgroep. Onderbouwing van de relevantie/ernst/urgentie (incl. mortaliteit), prevalentie/incidentie van een voor het werkveld of voor de student relevant gezondheidsprobleem in het algemeen (ongeacht de geselecteerde doelgroep), de geselecteerde doelgroep/ in relatie tot de student zelf/ zijn of haar organisatie/ zijn of haar werkveld, aan de hand van ten minste drie recente wetenschappelijke artikelen/bronnen.
  • Analyse van het probleem. In termen van risicovolle en beschermende, endogene oorzaken, exogene oorzaken en oorzaken in relatie tot het gezondheidszorgsysteem /in relatie tot de student zelf/ zijn of haar organisatie/ zijn of haar werkveld inclusief onderbouwing aan de hand van ten minste 3 recente wetenschappelijke bronnen. Selectie van specifiek gedrag voor verdere analyse, inclusief argumentatie.
  • Introductie en onderbouwing geselecteerde theorie voor analyse van gedrag. Beschrijving (inclusief visualisatie) gedragsverklaringstheorie, inclusief onderbouwing van deze keuze. Analyse van determinanten van gedrag aan de hand van de geselecteerde gedragsverklaringstheorieën voor de geselecteerde doelgroep aan de hand van ten minste 3 recente wetenschappelijke bronnen.
  • Instrument: interviewguide/enquêtevragen aan de hand van een gedragsverklaringstheorie. Onderbouwing van een bij de onderzoeksvraag passende dataverzamelingsmethode. Waarbij de determinanten uit het geselecteerde verklaringsmodel bevraagd worden met behulp van een inhoudelijk correct instrument, passend bij de aard van het instrument en met een optimale afstemming op het taalgebruik van de respondent.
  • Resultaatbeschrijving. De analyse van de data toont op inzichtelijke wijze, relevante en inhoudelijk correcte en op een logische wijze opgebouwde resultaten. De resultaten tonen een bij de onderzoeksmethode passende weergave (kwalon/kwanton) van de bevindingen (relevante tekstfragmenten / tabellen en figuren). Een vergelijking van de geanalyseerde data met de uit de literatuur gemaakte analyse is gemaakt.
  • Selectie van determinanten. Tekstuele onderbouwing inclusief visualisatie (--tot ++) van belangrijkheid en veranderbaarheid van determinanten in relatie tot het geselecteerde gezondheids-/welzijnsprobleem voor de geselecteerde doelgroep. Vanuit dit overzicht wordt een beargumenteerde selectie gemaakt op welke gedragsen omgevingsdeterminant(en) de interventie gericht zou dienen te worden.
  • Onderbouwd advies en videoregistratie van de presentatie. (a) Onderbouwd interventieadvies gericht op de gezondheids/ welzijnsdoelen met de focus op de geselecteerde gedrags- en omgevingsdoelen. Een onderbouwde selectie van geschikte (zo mogelijk evidence based) interventies. (b) Een presentatie van de samengestelde interventie en implementatievoorstel, ten overstaande aan een potentiele opdrachtgever, waarin op logische, concrete en heldere wijze de hoofdelementen uit het schriftelijke advies herkenbaar zijn. De presentatie is afgestemd op de doelgroep, aantrekkelijk en overtuigend uitgevoerd. Met de videoregistratie is aangetoond dat de presentatie van het advies is uitgevoerd. (max. 5 minuten video)