CC3 T&I: Technologie in beleid en organisatie

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3, 4

Stel dat een kind dat nu geboren wordt, op zijn/haar dertigste:

• een medische behandeling moet ondergaan voor een nu nog onbekende ziekte
  • hulp nodig heeft voor depressieve klachten
  • een opleiding gaat volgen

Hoe ziet dat er dan uit in 2050? Welke (technologische) trends en ontwikkelingen geven de toekomstige samenleving vorm? Wat is de rol van je organisatie in die toekomst? Hoe kun je met je organisatie inspelen op die toekomst? Toekomstdenken gaat over het structureren van dat wat je weet (kunt weten) én wat je (gezamenlijk) kunt verbeelden (creativiteit) in logische en bruikbare evoluties van de toekomst. Daarmee kun je systematisch en gestructureerd nagaan wat de impact is van de alternatieve toekomsten op huidige en toekomstige strategische keuzes van organisaties. Wetenschap en kunst, als middel om te leren MET de toekomst.

Competenties

• AMM.HCSW.C3 Regievoeren en professionaliseren
  • AMM.HCSW.C4 Innoveren en veranderen

Leerdoelen

De module ‘Technologie in beleid en organisatie’ geeft de student handvatten om in zijn/haar eigen organisatie op beleidsniveau aan de slag te gaan met technologische innovaties. Het startpunt daarvoor is het ontwikkelen van beleid. Men neemt zijn/haar eigen organisatie als uitgangspunt en leert om op organisatieniveau ruimte te creëren voor relevante technologische ontwikkelingen.

Werkvorm

Code Naam